Senyor agent, i la "d"?

Al hotmail de "Valencianisme per Algemesí" (algemesivalencianista@hotmail.com) ens ha arribat aquest correu-denúncia:


Com supose que ja estareu al corrent, l'edifici de policia es va retolar amb el text "JEFATURA SUPERIOR DE POLICIA D'ALGEMESÍ" (per cert, hi ha "inferior"?). Les opcions són 1) que a algú no li agradava el valencià "PREFECTURA" o "DIRECCIÓ" o 2) que algú va oblidar passar el text pel corrector... Jo també m'incline per la segon. 

Com que exhibir una errada d'eixa envergadura suposa deixar en evidència la burrera dels nostres dirigents, calia fer alguna cosa. El sentit comú dictava que s'hagués corregit la primera paraula i s'hagués posat en un valencià correcte. Doncs NO. Ahir estava passejant tranquil·lament per la zona i em vaig quedar de pedra en un primer moment i després em vaig posar a descollonar-me. Com se suposa que fer un canvi tan "gran" era massa car, ara es pot llegir el següent:

 "JEFATURA SUPERIOR DE POLICIA    ALGEMESÍ" 

Sí, senyors. Del valencià al castellà amb un espai al mig. "Arreglao y aquí no ha pasao ná!"  Si ho fan tot igual.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada